Actueel

Benader je klant als een goede vriend

Ondernemers die voor John van de Ven kiezen doen dat omdat ze zijn persoonlijke aanpak zeer waarderen. Grote aanbieders in verzekeringen nemen steeds meer afstand en laten hun klanten online voortaan veel zelf doen. Het melden van schade en het actueel houden van lopende verzekeringen bijvoorbeeld. De trend is schaalvergroting, zowel bij verzekeraars als tussenpersonen. Nog niet zolang geleden fuseerden Meeus en IAK met AON en Delta Lloyd met Nationale Nederlanden. Dichter bij huis kozen Zuiderhuis (voorheen Eveas) en Rabobank voor centralisatie. Dat is efficiënt voor hún bedrijfsvoering, maar is het ook hoe jij het als ondernemer graag hebt? Waarschijnlijk niet.

Hoe heb jij het graag?

John van de Ven werkte 28 jaar als risicospecialist bedrijven bij de Rabobanken van Gemert-Bakel, Laarbeek en Peel Noord. Zo’n negen maanden geleden startte hij Van de Ven Risicobeheer & Verzekeren. John richt zich met zijn advieswerk op ondernemers en hun onderneming. “De keuze om voor mezelf te beginnen heb ik gemaakt omdat ik geloof in de kracht en waarde van een persoonlijke relatie voor de lange termijn. Daarom benader ik iedere klant als een goede vriend en begin met de vraag: Hoe heb jij het graag? Pas als ik de ondernemer en onderneming heb leren kennen, kan ik een goed advies geven. Daar neem ik graag de tijd voor. Daarna maken we samen keuzes met het oog op de continuïteit van de onderneming. Professioneel en vakkundig, niet te formeel. Ik wil net dat stapje meer zetten en meedenken, dus ik kom gevraagd en ongevraagd met advies, kritische vragen en nuttige analyses. Dat leidt tot verrassende ideeën die misschien niet direct voor de hand liggen, maar mijn klanten wel goed dienen. Door mijn klanten een optimaal gevoel van zekerheid, veiligheid en rust te geven, kunnen zij hun focus houden op ondernemen.”

Voordeel van groot

Van de Ven Risicobeheer & Verzekeren levert de best passende verzekeringsoplossingen via een aantal grote service-providers. “Zij ondersteunen mij en nog zo’n 800 andere tussenpersonen. Dat doen ze met een goede en degelijke back-office en een sterk aanbod van verzekeringen met een goede prijs en prima voorwaarden. Via mijn providers heb ik toegang tot nagenoeg de complete verzekeringsmarkt. Ik bied dus alleen de voordelen van schaalvergroting. Wie mij belt krijgt mij aan de lijn en hoeft zich nooit door een keuzemenu te worstelen.”

Wil je kennismaken met John van de Ven?

Bellen: 06 333 82 097 l A

Duidelijk advies? Een persoonlijk gesprek? Of een andere vraag... Neem contact met ons op!